Περιοχή Καράβας

λίστα

πληροφορίες
Κάντε κλικ στο παρακάτω κουμπί ή στοιχείο στο χάρτη για να δείτε πληροφορίες σχετικά με αυτό.
Lf Hiker | E.Pointal contributor

Αγ.Νικόλαος-Πεζούλια-Λούτσα-κορυφή_Καράβα

Προφίλ

50 100 150 200 5 10 15 Aπόσταση (km) Aνύψωση (m)
Xωρίς δεδομένα ανύψωση
Yψομετρική κατάβαση: Χωρίς δεδομένα
Διάρκεια: Χωρίς δεδομένα

ΚΟΡΥΦΗ_ΚΑΡΑΒΑ(2184m)

γεωγραφικό πλάτος: 39° 18' 42"
γεωγραφικό μήκος: 21° 33' 26"

ΛΟΥΤΣΑ(ΚΑΡΑΒΑΣ)

γεωγραφικό πλάτος: 39° 19' 00"
γεωγραφικό μήκος: 21° 33' 46"

Λούτσα(Καράβας)

ΑΓ.NIKOΛAOΣ

γεωγραφικό πλάτος: 39° 19' 18"
γεωγραφικό μήκος: 21° 36' 13"

Αγ.Νικόλαος-Πεζούλια-Λούτσα (Καράβας)-κορυφή Καράβα 2184μΕύκολη

Σήμανση:κόκκινος κύκλος σε κίτρινο τετράγωνο /κωδικός A1

Μήκος:5,93km
Χρόνος πορείας: 2:30h επιστροφή 2h
Συνολική ανάβαση/κατάβαση :+743m/-60m
Αφετηρία: (υψόμ.1502 m)39 19 18.80Ν 21 36 13.40Ε
Τερματισμός: (υψόμ. 2184m) 39 18 42.69Ν 21 33 26.44Ε

1: Διάσελο Αγίου Νικολάου Βλασίου 39 19 18.80 Ν 21 36 13.40 Ε alt. 1502m

Στο διάσελο του Αγίου Νικολάου Βλασίου βρίσκεται στα αριστερά του δρόμου όπως ανεβαίνουμε από το Μουζάκι το ομώνυμο εξωκκλήσι και ένα μικρό κτίσμα/καταφύγιο του Κυνηγετικού Συλλόγου Μουζακίου. Δεξιά, απέναντι από το εκκλησάκι ξεκινούν δυο χωμάτινοι δρόμοι. Ξεκινάμε την πορεία μας στον αριστερό από αυτούς που είναι αμυδρός και περνά αμέσως ανάμεσα από δεξαμενή νερού και κεραίες αναμεταδοτών. Σε δυο λεπτά συναντάμε τον άλλο μεγαλύτερο χωματόδρομο έρχεται από τα δεξιά και περνάμε απέναντι συνεχίζοντας ανηφορικά σε στενό δασικό δρόμο που σταδιακά χάνεται μέσα σε μικτό δάσος όπου κυριαρχούν μεγάλες οξιές. Περπατάμε την ράχη «Κορυφές» με κατεύθυνση από τα ανατολικά προς τα δυτικά βλέποντας μπροστά μας τον κύριο όγκο της Καράβας. Προσπερνάμε υψομετρικό κολωνάκι. Σε λίγο κατηφορίζουμε σε τριπλή διακλάδωση χωματόδρομων ανάμεσα σε λιβάδια( θέση «Πεζούλια»).

2: Τριπλή διακλάδωση δρόμων 39 19 12.40 Ν 21 35 25.22 Ε alt. 1625m d1-2=1287m dalt1-2=123m

Περνάμε κάθετα τον δρόμο και κατευθυνόμαστε συνεχίζοντας για 240 μέτρα προς τα δυτικά μέχρι την συστάδα με τα μεγάλα αραιά έλατα. Στρεφόμαστε δεξιά (ΒΔ) και περπατάμε στα λιβάδια παράλληλα με τον χωματόδρομο στα δεξιά μας, άλλοτε κοντά, άλλοτε πιο μακριά. Πλησιάζουμε τον ορεινό όγκο Κουλκουτσάρι που βλέπουμε συνεχώς μπροστά μας, ενώ αριστερά του ξεχωρίζει ο κύριος, ψηλότερος κώνος της Καράβας. Στην νότια βάση του Κουλκουτσάρι συναντάμε στύλο με ταμπέλες κατεύθυνσης.

3: Νότια βάση Κουλκουτσάρι 39 19 32.02 Ν 21 34 29.32 Ε alt. 1660m d2-3=1633m dalt2-3=346m

Από εδώ ο χωματόδρομος συνεχίζει να τραβερσάρει τις ανατολικές του πλαγιές του Κουλκουτσάρι. Εμείς στρεφόμαστε σε μονοπάτι προς τα αριστερά (νότια) για να τραβερσάρουμε ελαφρώς ανηφορικά τις νότιες πλαγιές του. Το μονοπάτι είναι καλογραμμένο ανάμεσα σε πολλά ακόμη δευτερεύοντα που ακολουθούν γενικά την ίδια πορεία. Προοδευτικά στρεφόμαστε προς τα νοτιοδυτικά και ανηφορίζουμε όλο και πιο έντονα έχοντας αριστερά μας κοίτη ρέματος. Διακρίνουμε ψηλά τον κύριο όγκο της κορυφής. Περνάμε κοίτη παρακείμενου ρέματος που έρχεται από δεξιά και σημεία με πολλά βούρλα και λασπερό έδαφος όπου αναβλύζουν νερά. Ξαφνικά συναντάμε την αλπική εποχική λίμνη «Λούτσα» που περιτριγυρίζεται από λιβάδια. Εδώ έρχεται από τα βόρεια η διαδρομή «Α2» από το χωριό Αργιθέα και το Κουλκουτσάρι ενώ από τα νοτιοανατολικά η διαδρομή «Α4» από το χωριό Βλάσι.

4: Λούτσα 39 19 00.41 Ν 21 33 46.80 Ε alt. 1908m d3-4=1788m dalt3-4=155m

Από την Λούτσα η κορυφή φαίνεται προς τα νοτιοδυτικά. Ανηφορίζουμε με νότια-νοτιοανατολική κατεύθυνση, από την αριστερή μεριά όπως βλέπουμε την κορυφή, σε λιβάδια με μικρή κλίση προς την ράχη που κατεβαίνει προς τα νότια της κορυφής. Στα 400 μέτρα από την Λούτσα πιάνουμε την ράχη στρεφόμενοι δεξιά (δυτικά) προς την κορυφή. Βλέπουμε από εδώ πολλές κορυφογραμμές με πιο εντυπωσιακή αυτή του Ντελιδίμι προς το νότο, οι οποίες θα μας συντροφεύσουν ως την κορυφή. Αφού πιάσουμε την ράχη ακολουθούμε ημικυκλική πορεία για να μετριάσουμε την ανηφόρα από την νότια πλαγιά (αριστερή) όπου φαίνεται το μονοπάτι σε αρκετό μήκος. Στην κορυφή βρίσκουμε το κουτί με το βιβλίο εντυπώσεων. Από τα νότια ανεβαίνει στην κορυφή το μονοπάτι «Α3» από Βλάσι και από τα δυτικά το «Α36» από το χωριό Καρυά. Θαυμάζουμε όλα τα Άγραφα από το ψηλότερο σημείο τους αλλά το βλέμμα μας φτάνει πολύ πιο μακριά και από αυτά, καλύπτοντας τη Νότια «Πίνδο και τα υπόλοιπα βουνά της Θεσσαλίας.

5: Κορυφή Καράβα 39 18 42.69 Ν 21 33 26.64 Ε alt. 2184m d4-5=1194m dalt4-5=396m

Δείτε ΑΠΟΣΤΑΣΙΟΛΟΓΙΟ ΚΑΡΑΒΑ

Κατεβάστε το αρχείο απ’ εδώ