Ζ13 «Λουτροπηγή-κορυφή Κάστρο(κάστρο Μενελαΐδος)-Λουτρά Σμοκόβου»

λίστα

πληροφορίες
Κάντε κλικ στο παρακάτω κουμπί ή στοιχείο στο χάρτη για να δείτε πληροφορίες σχετικά με αυτό.
Lf Hiker | E.Pointal contributor

Λουτροπηγή-κορυφή_κάστρο_Μενελαΐδος-Λουτρά_Σμοκόβου

Προφίλ

50 100 150 200 5 10 15 Aπόσταση (km) Aνύψωση (m)
Xωρίς δεδομένα ανύψωση
Yψομετρική κατάβαση: Χωρίς δεδομένα
Διάρκεια: Χωρίς δεδομένα

ΛΟΥΤΡΟΠΗΓΗ

γεωγραφικό πλάτος: 39° 07' 03"
γεωγραφικό μήκος: 22° 02' 47"

Λουτροπηγή

ΛΟΥΤΡΑ_ΣΜΟΚΟΒΟΥ

γεωγραφικό πλάτος: 39° 07' 44"
γεωγραφικό μήκος: 22° 00' 39"

λουτρά_Σμοκόβου

ΚΑΣΤΡΟ_ΜΕΝΕΛΑΪΔΟΣ(976μ)

γεωγραφικό πλάτος: 39° 07' 19"
γεωγραφικό μήκος: 22° 02' 14"

κάστρο_Μενελαΐδος(976μ)

Λουτροπηγή-κορυφή Κάστρο(κάστρο Μενελαΐδος)-Λουτρά ΣμοκόβουΕύκολη

Σήμανση:κόκκινος κύκλος σε κίτρινο τετράγωνο /κωδικός Z13

Μήκος: 6 km
Χρόνος πορείας:
Συνολική ανάβαση/κατάβαση:+623m/-333m
Αφετηρία:πλατεία Λουτρών Σμοκόβου (υψόμ. 402) 39 07 44.08Ν 22 00 39.60Ε
Τερματισμός:πλατεία Λουτροπηγής (υψόμ. 978) 39 07 03.58Ν 22 02 47.62Ε

Από την πλατεία των λουτρών Σμοκόβου ξεκινάμε το περπάτημα προς τα ανατολικά στον δρόμο που ξεκινά δεξιά όπως βλέπουμε την μικρή πετρόχτιστη βρύση και το κτήριο των λουτρών. Ο δρόμος στρέφεται αμέσως αριστερά και περνά πίσω από τις εγκαταστάσεις των λουτρών. Στα 180 μέτρα ευθεία και πριν μπούμε στην κεντρική άσφαλτο αφήνουμε τον δρόμο και μπαίνουμε δεξιά σε μονοπάτι μέσα στο δάσος. Μετά από την πρώτη ανηφόρα γίνεται ομαλό. Σε ένα λεπτό αφήνουμε στα δεξιά μας παλιά βρύση χωρίς νερό και συνεχίζουμε ανηφορικά μέσα στο δάσος όπου επικρατεί η βελανιδιά. Το μονοπάτι κερδίζει αργά υψόμετρο  τραβερσάροντας τις δασωμένες πλαγιές που υψώνονται στα δεξιά μας (νότια) περνώντας μικρά ρεματάκια. Σε κάποιο ομαλό δασωμένο σημείο διακλαδίζεται δεξιά μας το μονοπάτι «Ζ14» το οποίο κάνοντας κυκλική σύντομη διαδρομή επιστρέφει στα λουτρά. Περίπου 500 μ. μετά το μονοπάτι περνά δίπλα από δυο αλεπάλληλα λιβάδια, το πρώτο από δεξιά και το δεύτερο από αριστερά. Συνεχίζουμε με σταθερή ανατολική πορεία τραβερσάροντας πάνω από ρέμα που κατεβαίνει με αντίθετη κατεύθυνση. Συναντάμε και περνάμε την κοίτη του η οποία κρατά νερό σχεδόν όλο το χρόνο. Στρεφόμαστε δεξιά ανάμεσα σε όμορφα μεγάλα πλατάνια με χοντρούς κορμούς για περίπου εκατό μέτρα. Αφήνουμε το ρέμα στα δεξιά μας και ανηφορίζουμε σε μεγάλες στροφές στο δάσος βελανιδιάς και πουρναριάς περνώντας από μικρά ξέφωτα. Φτάνουμε σε λιβάδι με τσιμεντένια δεξαμενή και χωματόδρομο στο πάνω μέρος, τον οποίο ακολουθούμε δεξιά για είκοσι μέτρα για να μπούμε στο πάνε μέρος του ξανά στο μονοπάτι με βόρεια κατεύθυνση. Σε δέκα λεπτά βρίσκουμε μεγάλα λιβάδια. Στρίβουμε δεξιά (ανατολικά) και ανεβαίνουμε στο όριο του δάσους. Περνάμε δεξιά από περίφραξη και σε λίγες δεκάδες μέτρα μετά συναντάμε διακλάδωση με οριζόντιο μονοπάτι με κατεύθυνση από βορρά προς νότο. Το ακολουθούμε νότια (δεξιά). Σιγά-σιγά γίνεται πιο ασαφές και κινείται σε πυκνό δάσος και γίνεται αρκετά ανηφορικό. Συναντάμε χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε αριστερά στην κλειστή του στροφή και ανεβαίνουμε μέχρι το τέρμα του για 200 περίπου μέτρα. Βρισκόμαστε σε ξέφωτο σε διάσελο. Βορειοανατολικά συνεχίζει σαφές μονοπάτι που παρακάμπτει την κορυφή και τον Προφήτη Ηλία και σε εκατό μέτρα μπαίνει στο βασικό μονοπάτι. Εμείς ακολουθούμε την διαδρομή «Ζ13» μπαίνοντας με βόρεια κατεύθυνση στο πυκνό και σκιερό δάσος πουρναριάς. Περνάμε στενό πέρασμα ανάμεσα σε βράχια και η θέα γίνεται αποκαλυπτική προς την κοιλάδα των λουτρών και τα γύρω ψηλότερα βουνά. Ακολουθούμε την δασωμένη κορυφογραμμή χωρίς να χάνουμε την θέα και αφήνουμε δεξιά μας τα τείχη του κάστρου. Περνάμε δίπλα από το κολωνάκι της κορυφής και κατεβαίνουμε στον περίβολο του ναού του Προφήτη Ηλία για μια ευχάριστη στάση με θέα την λίμνη Σμοκόβου. Δίπλα απλώνονται χορταριασμένα λιβάδια και ανάμεσα στα δέντρα διακρίνουμε αρχαία δεξαμενή νερού.

Από την Προφήτη Ηλία κατηφορίζουμε στα λιβάδια με νότια κατεύθυνση και σε λίγο μπαίνουμε στο δάσος όπου ξεχωρίζουν μεγάλες βελανιδιές. Συναντάμε από τα δεξιά κάτω από μεγάλη βελανιδιά το μονοπάτι που έρχεται από το διάσελο που παρακάμπτει την κορυφή. κατηφορίζουμε για λίγα λεπτά και βγαίνουμε από το δάσος περνώντας δεξιά δίπλα από χωράφι για λίγες δεκάδες μέτρα. Μπαίνουμε σε χωματόδρομο που ακολουθούμε δεξιά (νοτιοανατολικά) και στα 300 μέτρα, χωρίς να στρίψουμε σε άλλη διακλάδωση, συναντάμε τον ναό την Αγίας Τριάδας. Δεξιά πριν τον ναό μπαίνουμε σε κατηφορικό μονοπάτι με νότια κατεύθυνση. Σε λίγο συναντάμε τα πρώτα σπίτια της Λουτροπηγής. Περνάμε μέσα από τον περίβολο του ναού του Αγίου Αθανασίου ανοίγοντας και κλείνοντας πίσω μας δυο αυλόπορτες. Κατηφορίζουμε σε στενό τσιμενταρισμένο μονοπάτι και μπαίνουμε σε τσιμενταρισμένο δρόμο που ακολουθούμε δεξιά. Στα αριστερά μας βλέπουμε την παλιά βρύση «Καμάρα» (χωρίς νερό) και σε πενήντα μέτρα μπαίνουμε στον κεντρικό ασφαλτόδρομο που ακολουθούμε αριστερά για 230 μέτρα μέχρι την πλατεία του χωριού.

Κατεβάστε το αρχείο απ’ εδώ