Α1 «Αγ.Νικόλαος-Ράχες-κορυφή Καράβα»

λίστα

πληροφορίες
Κάντε κλικ στο παρακάτω κουμπί ή στοιχείο στο χάρτη για να δείτε πληροφορίες σχετικά με αυτό.
Lf Hiker | E.Pointal contributor

ΑΓ.ΝΟΚΟΛΑΟΣ-ΡΑΧΕΣ-ΚΑΡΑΒΑ

Προφίλ

50 100 150 200 5 10 15 Aπόσταση (km) Aνύψωση (m)
Xωρίς δεδομένα ανύψωση
Yψομετρική κατάβαση: Χωρίς δεδομένα
Διάρκεια: Χωρίς δεδομένα

ΚΑΡΑΒΑ

γεωγραφικό πλάτος: 39° 18' 42"
γεωγραφικό μήκος: 21° 33' 26"

Καράβα

ΛΟΥΤΣΑ

γεωγραφικό πλάτος: 39° 19' 00"
γεωγραφικό μήκος: 21° 33' 46"

Λούτσα

ΑΓ.ΝΙΚΟΛΑΟΣ

γεωγραφικό πλάτος: 39° 19' 18"
γεωγραφικό μήκος: 21° 36' 13"

Aγ.Νικόλαος

Αγ.Νικόλαος–Ράχες–κορυφή ΚαράβαΜέτρια

Σήμανση:κόκκινος κύκλος σε κίτρινο τετράγωνο /κωδικός A1

Μήκος: 5,9χλμ.
Χρόνος πορείας 3:10h, επιστροφή 2:45h
Συνολική ανάβαση/κατάβαση: +743μ./-61μ.
Αφετηρία: Αγ. Νικόλαος Βλασίου (υψόμ. 1502μ.) 39 19 18Ν 21 36 13Ε
Τερματισμός: Κορυφή Καράβα (υψόμ2184μ.) 39 18 42Ν 21 33 26Ε

Από τον Άγιο Νικόλαο Βλασίου ξεκινάμε την πορεία μας πιάνοντας τον χωμάτινο δρόμο που ξενικά από την κεντρική άσφαλτο με δεξιά (βορειοδυτικά, απέναντι από το εκκλησάκι) όπου βλέπουμε τον στύλο με ταμπέλα κατεύθυνσης. Ο δρόμος περνά δίπλα από δεξαμενή νερού και κεραίες αναμεταδοτών και σε δυο λεπτά συναντάμε μεγαλύτερο χωματόδρομο που έρχεται και αυτός από τον Άγ. Νικόλαο. Θα μπορούσαμε να ακολουθήσουμε τον δρόμο αλλά για να ομορφύνουμε την διαδρομή περνάμε απέναντι και συνεχίζουμε σε εγκαταλελειμμένο δασικό δρόμο που σταδιακά χάνεται μέσα σε μικτό δάσος όπου κυριαρχούν μεγάλες οξιές. Περπατάμε την ράχη … με κατεύθυνση από τα ανατολικά προς τα δυτικά βλέποντας μπροστά μας τον κύριο όγκο της Καράβας. Κατηφορίζουμε σε διακλάδωση «Υ» χωματόδρομων ανάμεσα σε λιβάδια.

Περνάμε τον δρόμο και κατευθυνόμαστε απέναντι προς συστάδα με μεγάλα έλατα. Στρεφόμαστε δεξιά και περπατάμε στα λιβάδια παράλληλα με χωματόδρομο στα δεξιά μας, άλλοτε κοντά, άλλοτε πιο μακριά. Από εδώ και πάνω υπάρχουν ελάχιστα μοναχικά δέντρα. Πλησιάζουμε τον όγκο που βρίσκεται δεξιά από την κύρια κορυφή και ονομάζεται Κουλκουτσάρι. Στην βάση του ο δρόμος συνεχίζει να τραβερσάρει τις ανατολικές του πλαγιές. Εμείς μετά από στύλο με ταμπέλες κατεύθυνσης στρεφόμαστε σε μονοπάτι προς τα αριστερά (δυτικά).

Το μονοπάτι είναι καλογραμμένο ανάμεσα σε πολλά ακόμη δευτερεύοντα που ακολουθούν την ίδια πορεία αλλά στη συνέχεια στρέφονται σε άλλες κατευθύνσεις. Προοδευτικά στρεφόμαστε προς τα βόρεια και ανηφορίζουμε όλο και πιο έντονα έχοντας αριστερά μας κοίτη ρέματος. Διακρίνουμε ψηλά τον κύριο όγκο της κορυφής. Περνάμε κοίτη παρακείμενου ρέματος και σημεία με πολλά βούρλα και λασπερό έδαφος όπου αναβλύζουν νερά. Ξαφνικά συναντάμε την αλπική εποχική λίμνη «Λούτσα» που περιτριγυρίζεται από λιβάδια. Εδώ έρχεται και η διαδρομή «Α2» που έρχεται από το χωριό Αργιθέα.

Από την Λούτσα η κορυφή φαίνεται προς τα νότιο δυτικά. Ανηφορίζουμε από την αριστερή μεριά όπως βλέπουμε την κορυφή σε λιβάδια με μικρή κλίση προς την ράχη που κατεβαίνει προς τα νότια της κορυφής. Από την Λούτσα πιάνουμε την ράχη στα 30m. Βλέπουμε από εδώ πολλές κορυφογραμμές με πιο εντυπωσιακή αυτή του Ντεληδήμι και οι οποίες θα μας συντροφεύσουν ως την κορυφή. Αφού πιάσουμε την ράχη μπορούμε να ακολουθήσουμε ημικυκλική πορεία για να μετριάσουμε την ανηφόρα από την νοτιοδυτική πλαγιά (αριστερή) όπου φαίνεται το μονοπάτι σε αρκετό μήκος. Στην κορυφή βρίσκουμε το κουτί με το βιβλίο εντυπώσεων. Θαυμάζουμε όλα τα Άγραφα από το ψηλότερο σημείο τους αλλά το βλέμμα μας φτάνει πολύ πιο μακριά και από αυτά, καλύπτοντας μεγάλο μέρος της Νότιας Πίνδου.

Κατεβάστε το αρχείο απ’ εδώ